Sådan laver du online marketing på sociale medier

Sociale medier er blevet en attraktiv platform for mindre virksomheder til at nå ud til deres målgruppe. Der findes nærmest et social medie for enhver smag, og derfor er det muligt nærmest at nå enhver potentiel kunde på de digitale platforme. Herunder vil vi nævne, hvordan du kan bruge de forskellige platforme til din online marketing.

Facebook

I betragtning af de to milliarder mennesker, der bruger Facebook hver dag, kan denne platform være en lukrativ mulighed for den lille virksomhed. Det er særligt attraktivt for B2C virksomheder, da Facebook platformen er god til at skabe interaktion med brugerne. Hvis du derimod arbejder som B2B virksomhed, kan det dog diskuteres, hvorvidt det vi være Facebook, der er den korrekte platform for din virksomhed.

Instagram

Instagram kan måske godt opfattes som en useriøs spiller på markedet af sociale medier og marketing. Alligevel viser det sig at platformen ikke længere blot er for børn og unge, men flere og flere voksne bevæger sig over på Instagram. Så hvis du kan formå at mestre kunsten med hashtags og flotte og æstetiske billeder, vil Instagram helt klart være den rette platform for din lille virksomhed.

Twitter

Twitter vil klart være en god platform for de større virksomheder og brands, der allerede har opbygget en større fanbase af deres forbrugere. Ligesom med Instagram, er Twitter dog også god til at udbrede dit budskab via brugen af hashtags, men er samtidigt også et godt sted til at promovere blogindlæg eller andet indhold fra dit website.

Pinterest

Ligesom med Instagram, kan Pinterest godt ses lidt som en undervurderet spiller på markedet. Faktisk tænker du måske ikke på det som et marketingværktøj overhovedet. Men Pinterest er i virkeligheden en virtuelt opslagstavle, og er en vigtig platform for små virksomheder at bruge – især hvis du driver e-handel. Pinterest er nemlig særlig god til at hjælpe brugerne med at beslutte sig for, hvad de skal købe og dermed skabe henvisninger til dit website og hermed transaktioner fra brugerne. Derfor skal man bestemt ikke undervurdere Pinterest marketingevner.

LinkedIn

LinkedIn er i modsætning til Facebook, klart målrettet B2B segmentet. Indhold er en af ​​de vigtigste marketingværktøjer til din LinkedIn strategi, men det er noget, mange virksomheder ikke tænker over. Her er din status et godt udgangspunkt til at dele blogindlæg og interessante synspunkter, som vil fange i din målgruppes interesse. 

For flere gode råd til din online marketing, anbefaler vi Wizzi.dk